Tlaky hustenia moto pneumatík Michelin

Tlaky hustenia moto pneumatík Michelin

Tlaky hustenia je potrebné prispôsobiť typu terénu, klimatickým podmienkam, výkonu motocykla a jazdnému štýlu.

Motokrosové preteky (použitie s dušou) Michelin STARCROSS 5 SAND, SOFT, MEDIUM, HARD

PREDNÁ = 1,2BAR (MIN. 1BAR)          ZADNÁ = 1,2BAR (MIN. 1BAR)

Motocross (použitie s dušou) Michelin STARCROSS MS3, MH3, HP4 a SAND 4, Michelin S12 XC, M12 XC, AC 10

PREDNÁ = 1BAR (MIN. 0,8BAR)          ZADNÁ = 1BAR (MIN. 0,8BAR)

Enduro (použitie s dušou)

PREDNÁ = 1BAR (MIN. 0,8BAR)          ZADNÁ = 1BAR (MIN. 0,8BAR)

Rallye (použitie s dušou)

PREDNÁ = 1,2BAR (MIN. 1BAR)          ZADNÁ = 1,5BAR (MIN. 1,3BAR)

Trial (použitie s dušou alebo bezdušové (zadná pneumatika)

PREDNÁ = 0,4BAR (MIN. 0,35BAR)          ZADNÁ = 0,35BAR (MIN. 0,3BAR)

Všeobecné odporúčania ohľadne tlaku hustenia:

  • tlak kontrolujte na studených pneumatikách najmenej raz za 14 dní. Správny tlak hustenia je zásadný pre vodičovu bezpečnosť a jazdný komfort, rovnako ako pre životnosť pneumatiky
  • hodnota tlaku hustenia nie je presná, pokiaľ teplota pneumatiky alebo vzduchu v nej nezodpovedá okolitej teplote
  • tlak vzduchu v pneumatikách je potrebné kontrolovať na studených pneumatikách
  • nikdy nevypúšťajte vzduch zo zahriatej pneumatiky
  • po kontrole tlaku hustenia nezabudnite znovu nasadiť čiapočku ventilu
  • pravidelná kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách sa vyžaduje aj pri pneumatikách hustených dusíkom

Jazda s podhustenými pneumatikami môže viesť k predčasnému opotrebovaniu či nenávratnému poškodeniu pneumatiky a k nečakanej strate tlaku hustenia, čo môže vyústiť v nehodu.

Pri vizuálnej kontrole venujte osobitnú pozornosť oblasti behúňa a bočníc, konkrétne nadmernému, neobvyklému alebo nerovnomernému opotrebovaniu behúňa, cudzím predmetom, vypuklinám či deformáciám, známkam prepichnutia alebo prierazu, praskania gumy alebo inému poškodeniu.

Viac informácií na www.moto.michelin.co.uk